Projekty

Gigant medialny, firma Framestore, osiąga nieprzeciętne wyniki dzięki niezawodnym zaporom sieciowym

Czasem zdarza się, że firma wdraża rozwiązania zastępcze, aby ograniczyć ryzyko związane z przestarzałą technologią. W przypadku Framestore nie było jednak innej możliwości, przede wszystkim ze względu na konfigurację i funkcje, które ograniczały skalowalność oraz zwiększały wykorzystanie zasobów międzysieciowych.

Zdając sobie sprawę z konieczności dostosowania swojej działalności, firma Framestore zwróciła się do firmy Infradata z prośbą o zasugerowanie najbardziej skutecznych zapór sieciowych, które umożliwiłyby wykorzystanie infrastruktury jako kodu, co nie tylko ochroniłoby firmę, ale także miało pozytywny wpływ na jej wydajność, możliwość wdrażania za pomocą jednego kliknięcia oraz użycie pojedynczego źródła prawdy (ang. single source of truth – SSOT).

O firmie Framestore

Framestore zatrudnia 3000 utalentowanych artystów, producentów, inżynierów i wizjonerów pracujących w sześciu lokalizacjach w branży filmowej, reklamowej, telewizyjnej i rozrywkowej. Firma, znana na całym świecie ze swoich efektów wizualnych, może poszczycić się długoletnim doświadczeniem w tworzeniu niezwykłych scen do największych hollywoodzkich produkcji, a także pełnych magii obrazów wyświetlanych na otaczających nas każdego dnia małych ekranach.

Firma Framestore od zawsze koncentrowała się na wykorzystaniu technologii do tworzenia wyjątkowych obrazów. Jednak aby najnowsze innowacje mogły tchnąć życie w treść, infrastruktura informatyczna wspierająca wszystkie zakulisowe działania musi stale się rozwijać. Pokonywanie ograniczeń związanych z istniejącymi zaporami sieciowymi w znacznym stopniu spowalniało rozwój kluczowych technologii i czynników biznesowych. Ponieważ umowy serwisowe dobiegały końca, firma Framestore z pełnym przekonaniem i entuzjazmem postanowiła wprowadzić zmiany.

Wyzwanie

Framestore umieszcza swoje treści w wielu różnych sieciach, blokując je tak, aby nie mogły się dostać tam, gdzie nie powinny. W ciągu dnia w kolejce do obliczeń czekają tysiące zadań renderowania – gdy pomnoży się to przez każdą klatkę okaże się, że przetworzenie niektórych zadań może zająć nawet kilka dni. Zadania renderowania są planowane i wysyłane centralnie przez zespoły i oprogramowanie, które monitorują i ustalają priorytety na podstawie terminów narzuconych przez klienta. Aby dotrzeć do systemu planowania, węzły renderowania przechodzą przez zaporę sieciową. Jeśli połączenie zostanie zerwane, system może być zmuszony do wykonania całego zadania od początku.

„Zawsze mieliśmy problemy z przepięciami awaryjnymi, które powodowały zakłócenia, a zapory sieciowe zawodziły w najmniej odpowiednich momentach. Bywało tak, że w dzień i w nocy wisiałem na telefonie, szukając pierwotnej przyczyny. I nawet wtedy, gdy udało mi się znaleźć odpowiedź, dostawca nie mógł powiedzieć z całą pewnością, czy problem zostanie rozwiązany w następnej wersji czy nie. Miało to destrukcyjny wpływ na naszą firmę. Ponieważ zapory sieciowe psuły się z taką regularnością, zespoły produkcyjne były zmuszone traktować szacunki jako przybliżone. Musieliśmy także szukać rozwiązań zastępczych, aby spróbować złagodzić negatywny wpływ”, stwierdził Tristan Crichton, Dyrektor ds. Sieci w Framestore.

„Większość osób pracujących w Framestore wie, czym jest zapora sieciowa, choć tak naprawdę nie powinno ich to interesować. Odkąd nasz poprzedni dostawca wdrożył produkt, przez wiele lat staraliśmy się utrzymać słabo działające zapory. Nasza firma zasługuje na coś lepszego. Postanowiliśmy podejść do zmiany w odpowiedni sposób, angażując specjalistę, który pomoże nam dokładnie określić, czego potrzebujemy i zaproponuje odpowiednie rozwiązanie”, stwierdził Tristan.

Firma Framestore dostrzegła szansę na poprawę wydajności i dostępności, co docelowo może zaoszczędzić tysięcy godzin renderowania. Ponadto firma Framestore przywiązuje dużą wagę do swojej reputacji w zakresie świadczenia usług, a zapory sieciowe stanowiły zagrożenie dla terminowości.

Nadzieja na horyzoncie

Chociaż firma Framestore musiała odświeżyć swoje zapory sieciowe na całym świecie, dostrzegła również okazję do poprawy ogólnej jakości w innych aspektach swojej działalności.

W ostatnich latach zespolenie rozwoju i eksploatacji stało się bardzo modne wśród inżynierów. Stosując takie podejście do tradycyjnych sieci, firma Framestore dostrzegła potencjał zwiększenia możliwości swoich użytkowników w zakresie samoobsługi poprzez zaproponowanie zmian w centralnym źródle informacji.

Rezultat: dokonanie właściwego wyboru

Podobnie jak w przypadku większości technologii, wejście do świata zapór sieciowych jest jak wkroczenie do dżungli pełnej niebezpieczeństw. Działając jako troskliwy przewodnik, Infradata pomogła Framestore w rozeznaniu się w świecie dostawców, aby wybrać i przetestować technologię dostosowaną do środowiska i potrzeb firmy.

„Rozmowa z firmą Infradata jest zawsze prosta i na temat – nie ma kolorowych slajdów czy nachalnej sprzedaży, a jedynie współpraca, która pomaga nam osiągnąć nasze cele. Mamy bardzo otwartą relację, w ramach której firma Infradata doradza nam, w jaki sposób możemy najlepiej wybrać dostawców w zakresie najlepszego produktu, najlepszej ceny i najlepszej obsługi. Zawsze mieliśmy wrażenie, że łączy nas prawdziwe partnerstwo”. - Tristan Crichton, Dyrektor ds. Sieci

„Wiedzieliśmy, że chcemy pójść drogą infrastruktury jako kodu, ponieważ umożliwiłoby to nam przedstawienie zamierzonego stanu zapór sieciowych w plikach YAML. Pozwala nam to także korzystać z narzędzi kontroli wersji, które znaliśmy i które mają centralne źródło informacji. Firma Infradata pomogła nam od razu wykluczyć wielu dostawców, których interfejsy zmusiłyby nas do interakcji z komputerami w określony sposób”, stwierdził Adam Kirchberger, inżynier sieci. 

Ograniczając wybór do zaledwie kilku opcji, firma Framestore zdecydowała, że nie chce płacić za niepotrzebne funkcje i wybrała rozwiązanie Juniper Networks. Po wizycie zespołu Framestore w laboratorium Juniper Network w Amsterdamie, firma Infradata przeprowadziła dwumiesięczną weryfikację koncepcji, która umożliwi zespołowi obsługę technologii, rygorystyczne testowanie jej wydajności oraz przygotowanie uzasadnienia biznesowego.

Zwiększenie możliwości użytkowników

Po zainstalowaniu nowych zapór sieciowych firma Framestore, która już wcześniej miała bardzo duży potencjał techniczny, postanowiła zautomatyzować sposób dostarczania określonych usług swoim użytkownikom. 

Wcześniej każdą zmianę wprowadzano ręcznie, co było uciążliwym procesem stwarzającym ryzyko przeoczenia pewnych elementów, gdy ta sama zmiana była konieczna w trzech lub czterech miejscach. Zespół otrzymywał zgłoszenia, a użytkownicy musieli mieć zaufanie, że są one wystarczająco jasne, aby osiągnąć pożądany rezultat. Nie było to ani przejrzyste, ani skuteczne.

„Wcześniej 3000 użytkowników obsługiwały dwie osoby, co stanowiło nie lada wyzwanie. Dzięki automatyzacji możemy teraz bez trudu zwiększyć ich liczbę do 10 000”, dodał Tristan. „W ciągu pierwszych czterech miesięcy od wdrożenia rozwiązania Juniper otrzymaliśmy 500 wniosków o wprowadzenie zmian. Umożliwiając widoczność, ludzie biorą na siebie większą odpowiedzialność i aktywnie chcą pozbyć się nieistotnych rzeczy. Osiągnęliśmy coś, czego nigdy bym się nie spodziewał”, stwierdził Adam.

Juniper Networks

Jeśli firma jest zależna od swojej sieci w zakresie transakcji, aplikacji i usług o znaczeniu krytycznym, Juniper Networks stanowi doskonały wybór. Nieustannie koncentruje się na zrozumieniu potrzeb klientów, zamiast zmuszać użytkowników do patrzenia na dane w określony sposób, daje możliwość bardziej szczegółowego wglądu oraz rozwiązywania najtrudniejszych problemów – problemów, którymi inne technologie nie mogą lub po prostu nie chcą się zająć.

Podsumowanie

Branża: 

  • Media

Wyzwanie biznesowe:

  • Odświeżenie zapór sieciowych na całym świecie i poprawienie ogólnej jakości świadczonych usług

Rezultat:

  • Wybór i przetestowanie odpowiedniej technologii
  • Udana dwumiesięczna weryfikacja koncepcji z Juniper Networks
  • Automatyzacja zapewniająca skalowalność

Kontakt handlowy

Porozmawiaj z ekspertem branżowym. Zadzwoń do nas lub zostaw wiadomość. Nasz zespół jest gotowy na twój biznes.

Wyniki

Nic się nie stało

„Odkąd wprowadziliśmy rozwiązanie Juniper, nie mieliśmy żadnych problemów. Dla pewności przetestowaliśmy nawet w Nowym Jorku awarię podczas renderowania i nikt nawet tego nie zauważył, ponieważ nie było żadnych przestojów”.

Wdrożenie na jedno kliknięcie

„W 30 minut stworzyliśmy zaporę sieciową z 1000 tuneli VPN, aby umożliwić zdalną pracę. Polegało to dosłownie na kopiowaniu i wklejaniu i naciśnięciu jednego przycisku, aby wdrożyć nowe środowisko”.

Dopasowane rekomendacje

„Nasze relacje z firmą Infradata są dość swobodne. Jej pracownicy szczerze mówią o technologiach i słabych punktach, prawdopodobnie dlatego byliśmy otwarci na wypróbowanie różnych opcji”.

Pozytywny wpływ na wydajność

„Tak bardzo skupiliśmy się na automatyzacji i niezawodności, że nie żądaliśmy lepszej wydajności. A teraz nasi pracownicy chwalą przepustowość i są zadowoleni, że w końcu mogą robić rzeczy, których wcześniej nie mogli”.

Kopia zapasowa i wytrzymałość

„Nasze SSOT znajduje się w repozytorium Gitlab, co oznacza, że nie potrzebujemy mieć kopii wszystkiego. Jeśli jedna z naszych stacji jutro padnie, to nie będzie miało znaczenia. Po prostu odtworzymy wszystko na nowym”.

Idealna współpraca

„Firma Infradata jest pewna, że pracuje na naszym poziomie możliwości technicznych. Jeśli nie znają odpowiedzi, nie robią problemu tylko aktywnie jej szukają”.

Nasza opinia

Framestore to interesujący klient, ponieważ posiada ogromne możliwości techniczne. Ma także jasne wymagania, a my wiemy, jak dopasować do nich odpowiednią technologię. Pracownicy firmy Framestore są ponadto niezwykle dokładni i brutalnie szczerzy, co pozwala na osiągnięcie lepszych rezultatów, ponieważ w komunikacji nie ma nic osobistego. Chodzi o dostarczenie najlepszej technologii, która umożliwi firmie osiągnięcie wspaniałych rzeczy.

Poza tym, firma Framestore jest świadoma technicznie i z entuzjazmem podchodzi do najnowocześniejszych technologii, podobnie jak my. Chce przekonać się, jak działają, zamiast oglądać je w dopracowanej wersji demonstracyjnej. Oznacza to, że nieustannie możemy uczyć się od naszego klienta, jak technologia może być wykorzystywana na co dzień.

Potrzebujesz pomocy przy swoim projekcie?

Skontaktuj się z nami

 

Zadzwoń do nas lub zostaw wiadomość. Nasz zespół jest gotowy do pracy w Twojej firmie.

Zostaw wiadomość Zadzwoń teraz

Udostępnij tę stronę:

Ta witryna korzysta z plików cookie. Kontynuując przeglądanie tej witryny, wyrażasz zgodę na stosowanie przez nas plików cookie. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej