Projekty

Firma Gamesys usprawnia produkcję gier online dzięki prywatnej chmurze

Firma Gamesys powstała w 2001 roku i początkowo zatrudniała zaledwie kilkoro programistów. W 2002 roku ruszył serwis Jackpotjoy, co zapoczątkowało rozwój firmy tworzącej gry internetowe, która wkrótce rozrosła się do przeszło 1300 pracowników zatrudnionych w 19 biurach na całym świecie. Obecnie Grupa Gamesys oferuje za pośrednictwem swoich spółek zależnych różnorodne gry hazardowe oraz bingo pod markami takimi jak Jackpotjoy, Virgin Games, Botemania i wieloma innymi. Prywatna chmura oparta na sieci zaprojektowanej i skonfigurowanej przez firmę Infradata, wykorzystująca routery, przełączniki, urządzenia zabezpieczające oraz technologię orkiestracji autorstwa Juniper Networks, stanowi obecnie fundament działalności firmy Gamesys.

Journey to the Private Cloud

„Naszym głównym celem z punktu widzenia technologii jest zarówno uproszczenie, jak i przyspieszenie rozwoju i działania naszych platform”, twierdzi Roberto Pullicino, dyrektor inżynierii produkcji w Grupie Gamesys. „Nasza infrastruktura stanowi podstawę, na której opiera się bezpośrednio realizacja naszego głównego celu, jakim jest upraszczanie tworzenia nowych projektów oraz ograniczenie zarówno czasu, jak i wysiłków związanych z wprowadzaniem naszych produktów na nowe rynki”. Firma Gamesys rozpoczęła dążenia do wdrożenia prywatnej chmury już trzy lata temu. Przedsiębiorstwo rozwijało się wówczas w tempie wykładniczym. Różne centra danych działające w oparciu o różne procesy uzależnione od regionu komplikowały prowadzenie działalności i utrudniały łatwe skalowanie rozwiązań. Aby zapewnić milionom ludzi możliwość bezproblemowego grania w gry przez Internet, firma Gamesys potrzebowała elastycznej infrastruktury, charakteryzującej się stabilnością, wydajnością oraz wytrzymałością.

„Firma Infradata zajęła się projektowaniem sieci, jej konfiguracją oraz wdrożeniem, pozwalając nam skupić się przede wszystkim na oprogramowaniu. Dzięki temu udało nam się wszechstronnie rozwinąć nasze relacje z tym partnerem” - Roberto Pullicino, dyrektor inżynierii produkcji w Grupie Gamesys.

Wraz ze zwrotem firmy w kierunku metodologii DevOps oraz mikrousług, zespół zajmujący się siecią chciał zapewnić wsparcie programistom. „Jeszcze kilka lat temu pomiędzy naszymi programistami oraz pracownikami technicznymi wyrósł gruby i wysoki mur”, twierdzi Pullicino. „Mur, przez który programiści musieli przebijać się z każdym nowym rozwiązaniem”.

Elastyczna chmura obejmująca środowiska programistyczne, testowe oraz produkcyjne miała umożliwić programistom wdrażanie innowacyjnych rozwiązań oraz szybsze dostarczanie nowych gier i funkcji oczekiwanych przez graczy. „Chcieliśmy zapewnić możliwości, dzięki którym programiści mogli zacząć korzystać z infrastruktury w prostszy i łatwiejszy sposób”, dodaje Pullicino. „W celu zwiększenia naszej efektywności w kompleksowy sposób chcieliśmy wdrożyć paradygmat NetOps.

Firma Gamesys oczekiwała także zabezpieczenia swojej inwestycji. Jak wyjaśnia Pullicino: „Nie chcieliśmy co kilka lat stawać przed koniecznością odświeżania i przebudowy naszych centrów danych. Chcieliśmy pójść o krok dalej. Postanowiliśmy zapoznać się bliżej z możliwościami wykorzystania definiowanego programowo podejścia do naszych centrów danych”.

Budowanie prywatnej chmury wirtualnej

Zespół Gamesys rozpoczął wówczas przenoszenie infrastruktury do prywatnej chmury wirtualnej. W celu budowy swojej platformy chmurowej, firma Gamesys postanowiła wykorzystać rozwiązanie Red Hat OpenStack w celu zbudowania chmury obliczeniowej, natomiast nowa sieć została oparta o routery, przełączniki, zabezpieczenia oraz rozwiązania orkiestracji usług firmy Juniper Networks.

Dziś prywatna chmura GAIA – Gamesys Adaptive InfrAstructure – obejmuje centra danych firmy w Londynie, na Malcie oraz na Gibraltarze. Nowa platforma chmurowa pozwala na wspieranie całego cyklu życia i rozwoju gier internetowych, od projektowania nowych funkcji, przez rozwój i testowanie, aż po wdrożenie nowych rozwiązań w środowisku produkcyjnym. Dzięki pracy w jednolitym i połączonym środowisku, programiści firmy Gamesys mogą wykorzystywać te same narzędzia na wszystkich etapach rozwoju, co pozwala na przyspieszenie ich prac. Dzięki tym rozwiązaniom, firma Gamesys uzyskała elastyczność i zwinność umożliwiającą zarówno rozwój przedsiębiorstwa, jak i spełnianie wymagań ultraszybkiego dostarczania nowych produktów, które stało się nową normą w branży gier.

„Wdrażanie nowych elementów infrastruktury nie zajmuje już kilku dni, teraz wystarczy na to zaledwie kilka godzin. Automatyzacja konfiguracji infrastruktury to ogromna korzyść z punktu widzenia programistów” - Clinton Grech, architekt sieci w Grupie Gamesys

Chmura GAIA obsługuje 60 różnych projektów, 950 sieci oraz przeszło 3000 maszyn wirtualnych.

„Dzięki naszej prywatnej chmurze opartej o rozwiązania sieciowe firmy Juniper Networks udało nam się uprościć naszą architekturę. Ponadto zapewniliśmy jednolitość naszych środowisk rozwojowych, testowych i produkcyjnych, a zarazem zmniejszyliśmy koszty opracowywania nowych rozwiązań i skróciliśmy czas ich wprowadzania na rynek”, twierdzi Pullicino. Firma Gamesys już wcześniej korzystała z rozwiązań firmy Juniper Networks, jednak nowy projekt stanowił okazję do przebudowy architektury sieci w centrum danych zgodnie z metodologią spine-and-leaf. Nowa architektura jest oparta na przełącznikach Juniper Networks® QFX oraz przełącznikach Ethernet serii EX. Rolę bramy pełni rozwiązanie Juniper Networks MX Series 5G Universal Routing Platforms zarządzane przez rozwiązanie Juniper Contrail® Device Manager. Rozwiązania sieciowe z serii Juniper Contrail Networking™ zapewniają możliwość dynamicznego dostosowywania zasad sieciowych oraz kontrolowania działania sieci, usprawniając tym samym orkiestrację wirtualnej warstwy nakładkowej. Głównym narzędziem monitorowania infrastruktury sieciowej w chmurze jest platforma Juniper Networks Junos Space® Network Management Platform. Bezpieczeństwo na obrzeżach sieci każdego centrum danych zapewniają bramy z serii Juniper Networks SRX.

Droga do koncepcji NetOps

Elastyczna prywatna chmura umożliwiła firmie Gamesys szybsze tworzenie nowych gier oraz intensyfikację dążeń do wprowadzenia metodologii ciągłej integracji/ciągłej realizacji (CI/CD) w swojej działalności. Czynności, które zajmowały dotychczas wiele dni bądź tygodni, takie jak uruchamianie nowej infrastruktury na potrzeby programistów, teraz zajmują zaledwie kilka godzin.

„Jeszcze kilka lat temu infrastruktura sieciowa była całkowicie niewidoczna dla zespołów programistycznych”, twierdzi Clinton Grech, architekt sieci w firmie Gamesys. „Dziś sytuacja uległa drastycznej zmianie”.

Dawniej Clinton Grech musiał spędzać wiele czasu na ręcznej konfiguracji wirtualnych sieci lokalnych na przełącznikach i wykonywaniu innych zadań związanych z konfiguracją sieci, zgodnie z wymaganiami programistów. Wszechstronność rozwiązania Contrail Networking, a także możliwości wykorzystywania zasad sieciowych i funkcji portów sieci, pozwoliło zespołowi opiekującemu się siecią na opracowanie szablonów orkiestracji OpenStack Heat Orchestration opartych na kodzie Ansible, dzięki którym są w stanie wdrażać złożone systemy równoważenia obciążenia oraz środowiska dedykowane zespołom programistycznym. Wykorzystanie rozwiązania Ansible umożliwia także programistom samodzielne zaspokajanie ich potrzeb w zakresie infrastruktury.

„Wdrażanie nowych elementów infrastruktury nie zajmuje już kilku dni, teraz wystarczy na to zaledwie kilka godzin”, dodaje Grech. „Automatyzacja konfiguracji infrastruktury to ogromna korzyść z punktu widzenia programistów”. Automatyzacja umożliwia programistom firmy Gamesys skupienie się na wdrażaniu nowych funkcji dla użytkowników platform takich jak Jackpotjoy, Virgin Games oraz pozostałych stron internetowych z grami obsługiwanych przez firmę. „Dzięki nowym rozwiązaniom drastycznie uległ skróceniu czas wprowadzania nowych rozwiązań na rynek oraz czas ich realizacji od pomysłu, aż do wdrożenia w środowisku produkcyjnym”, twierdzi Grech. Zespół programistyczny z zadowoleniem przyjął elastyczność zapewnianą przez podejście NetOps. „Byliśmy w stanie dać programistom kontrolę, której zawsze chcieli”, mówi Grech. Aby pomóc zespołowi w szybszej nauce możliwości oferowanych przez nową infrastrukturę, zespół opiekujący się siecią wybrał grupę przedstawicieli z każdego zespołu programistów. „Nasi programiści wprowadzili swoje poprawki i usprawnienia do opracowanego przez nas kodu automatyzacji”, dodaje. „Nawiązaliśmy bardzo dobrą współpracę”.

Rozwiązania automatyzujące pozwalają również firmie Gamesys na szybsze zatrzymywanie cyberataków. Centrum operacyjne bezpieczeństwa wykorzystuje zbiory zasad w celu automatycznego reagowania na ataki DDoS, ataki typu credential stuffing, złośliwe adresy IP i inne rodzaje zagrożeń. Cały zespół zajmujący się siecią przeszedł także przyspieszony kurs metodologii NetOps. „Cały proces potrwał niemal trzy lata”, twierdzi Grech.


„Droga do automatyzacji nie jest prosta, ale osiągnięcie tego celu stanowi źródło prawdziwej satysfakcji”. Clinton Grech jest bardzo zadowolony z faktu, że nie będzie już musiał konfigurować ręcznie sieci VLAN. „Dziś mogę skupić się w całości na rozwoju naszej infrastruktury w chmurze”, mówi. „Dzięki prywatnej chmurze i automatyzacji mam więcej czasu na realizację bardziej strategicznych zadań, które są zdecydowanie bardziej interesujące”.

Współpraca z firmą Infradata

W ramach realizacji tego wieloletniego projektu, firma Gamesys współpracowała z brytyjskim zespołem firmy Infradata, a także z partnerami Juniper Professional Services.

Firma Infradata była odpowiedzialna za instalację oraz uruchomienie centrów danych na Malcie, na Gibraltarze i w Londynie. „Firma Infradata zajęła się projektowaniem sieci, a także jej konfiguracją i wdrożeniem, pozwalając nam skupić się przede wszystkim na oprogramowaniu”, mówi Pullicino. „Dzięki temu udało nam się wszechstronnie rozwinąć nasze relacje z tym partnerem”.

Po zakończeniu prac nad prywatną chmurą GAIA, firma Infradata zrealizowała podobny projekt mający na celu przeprowadzenie migracji platformy obsługującej stronę TropicanaCasino.com w New Jersey. Projekt obejmował instalację i uruchomienie centrum danych w Stanach Zjednoczonych w ciągu zaledwie pięciu dni – takie przyspieszenie prac było możliwe wyłącznie dzięki automatyzacji. Dzięki swojej nowej prywatnej chmurze, firma Gamesys może nadal wprowadzać innowacje w grach internetowych, zapewniając doskonałą zabawę i dreszczyk emocji milionom graczy.

Podsumowanie

Branża:

  • Media i rozrywka

Wyzwania:

  • Usprawnienie tworzenia gier internetowych na wszystkich etapach – od pomysłu do wprowadzenia na rynek, przy jednoczesnym przyspieszeniu tworzenia oprogramowania i jego publikacji w nowych środowiskach.

Rozwiązanie:

  • Projekt, konfiguracja i wdrożenie sieci przez firmę Infradata

Kontakt handlowy

Porozmawiaj z ekspertem branżowym. Zadzwoń do nas lub zostaw wiadomość. Nasz zespół jest gotowy na twój biznes.

Pobierz podręcznik

Pobierz podręcznik i ucz się na podstawie projektów w zakresie chmur obliczeniowych oraz cyberbezpieczeństwa z powodzeniem zrealizowanych przez firmę Infradata.

Udostępnij tę stronę:

Ta witryna korzysta z plików cookie. Kontynuuj¹c przegl¹danie tej witryny, wyra¿asz zgodê na stosowanie przez nas plików cookie. Kliknij tutaj, aby dowiedzieæ siê wiêcej