Wiedza branżowa

Transport i logistyka

Przyszłość mobilności, logistyki i transportu

Przedsiębiorstwa zajmujące się transportem i logistyką coraz więcej informacji udostępniają za pośrednictwem internetu. Dotyczy to listów przewozowych, WMS, dokumentów transportowych CMR, danych klientów, dokumentów finansowych, a obecnie nawet informacji o lokalizacji pojazdów w czasie rzeczywistym. Z tym unowocześnieniem i rosnącą złożonością wymiany informacji nieodłącznie wiąże się fakt, że strumienie danych i platformy sieciowe często zawierają niezabezpieczone elementy. Przez to strony trzecie otrzymują do nich stosunkowo łatwy dostęp, co niesie za sobą katastroficzne skutki.

Cyberprzestępczość jest więc „największym zagrożeniem dla sektora logistycznego w historii”, uważa przewodniczący holenderskiego stowarzyszenia przedsiębiorców Transport en Logistiek Nederland, Arthur van Dijk. Dlatego też Infradata oferuje przedsiębiorstwom sektora transportu i logistyki doradztwo i wsparcie na najwyższym poziomie z zakresu cyberbezpieczeństwa i sieci w chmurze. Takie firmy jak eBay, Bpost, Honda, Airbus, KLM i SNCF już wcześniej wybierały naszych specjalistów z dziedziny łączności sieciowej i bezpieczeństwa, ponieważ działają oni na pierwszej linii na polu innowacji, cyberbezpieczeństwa i rozwiązań sieciowych.

Cyberprzestępczość w transporcie i logistyce

Takie zagrożenia, jak ransomware, cyfrowa kradzież ładunku i oszustwa, przerwanie dostępu do sieci oraz wycieki danych zdarzają się w logistyce coraz częściej. Przykładem cyberprzestępczości w logistyce jest niedawny atak ransomware Petya. Ten cyberatak kosztował firmę TNT około 300 milionów dolarów i dotknął również renomowane przedsiębiorstwa, jak terminal kontenerowy APM i Maersk.

„54% firm w Holandii nie ma wystarczających zabezpieczeń przed cyberzagrożeniami” – Raport badawczy „Cyberbezpieczeństwo dla dostawców usług logistycznych”

Mimo wzrostu liczby tego typu przestępstw w sektorze logistycznym świadomość dyrekcji i pracowników w kwestii cyberzagrożeń jest niska. Ostatnie badanie pokazuje, że 54 procent firm w Holandii nie ma wystarczających zabezpieczeń przed cyberzagrożeniami, mimo że 63 procent z nich miało wcześniej do czynienia ze złośliwym oprogramowaniem, a jedno na dziesięć przedsiębiorstw padło ofiarą ransomware.

Bagatelizowanie cyberzagrożeń

Również Hélène Minderman, specjalistka ds. bezpieczeństwa w stowarzyszeniu Transport en Logistiek Nederland (TLN), podkreślała wcześniej w wywiadzie, że incydenty cybernetyczne są w rażącym stopniu bagatelizowane. „Łańcuch dostaw jest narażony na cyberprzestępczość i kluczowe jest, aby chronić przepływ towarów oraz zapobiegać cybernetycznym naruszeniom.” Zwiększona świadomość odnośnie cyberbezpieczeństwa i zagrożeń to nie jedyny czynnik wymagający uwagi. Wzrost liczby cyberataków i rosnąca złożoność technologii sieciowej wymusza posiadanie w organizacji głównej osoby odpowiedzialnej za cyberbezpieczeństwo oraz ekspertów w tym zakresie.

Cyberbezpieczeństwo i logistyczne ICT: ból głowy kierownika ds. IT

Sieci IT są coraz bardziej złożone. Widoczne trendy, takie jak zyskująca na popularności polityka firmy polegająca na używaniu przez pracowników własnych urządzeń (BYOD, Bring Your Own Device), internet rzeczy (IoT, Internet of Things) i praca zdalna regularnie powodują ból głowy u kierowników ds. IT i bezpieczeństwa. Bo jak mają oni uzyskać obraz zagrożonych miejsc w złożonych środowiskach sieciowych, które obejmują tysiące, a może i miliony połączeń na minutę? Co właściwie dzieje się każdego dnia w takiej sieci i jak w takim przypadku szybko sygnalizować i usuwać oznaki cyberataków w toku?

Pomimo faktu, że istnieją zgodne z aktualnym stanem wiedzy rozwiązania tych problemów, często brakuje zasobów i budżetu. To sprawia, że czasem wobec braku innych możliwości wybiera się rozwiązania dla sieci IT o ułomnościach na poziomie podstawowym. Natomiast ograniczone środki i niewielka wiedza powodują, że równa walka z cyberprzestępczością to rzecz niemożliwa do osiągnięcia.

Logistyka cyberbezpieczeństwa

Dobre zabezpieczenie sieci IT zależy od dwóch istotnych elementów: dostępu do ekspertów w dziedzinie cyberbezpieczeństwa oraz wglądu (w czasie rzeczywistym) w kluczowe działania, rozgrywające się w sieci.Odbywa się to przez monitorowanie, które urządzenia (IoT) są aktywne w sieci lub przez podejmowanie właściwych decyzji dotyczących wdrażania sieci następnej generacji (Next Generation Network), bezpiecznego przechowywania danych osobowych, RODO, zabezpieczeń przeciw atakom DDoS, SD-WAN, architektury sieciowej, zabezpieczenia sieci w chmurze i innych.

„...ograniczone środki i niewielka wiedza powodują, że równa walka z cyberprzestępczością to rzecz niemożliwa do osiągnięcia.”

Infradata pomaga sektorowi transportu i logistyki, stosując przygotowane na wyzwania przyszłości rozwiązania w kwestii sieci w chmurze i cyberbezpieczeństwa. Robi to z pozycji niezależnego doradcy, z wyjątkowym podejściem polegającym na wsparciu 24/7 przez certyfikowanych inżynierów z pierwszej linii. Czternaście naszych biur na całym świecie pomogło już w tworzeniu i zarządzaniu gotowymi na przyszłość rozwiązaniami w kwestii sieci w chmurze i cyberbezpieczeństwa takim firmom jak eBay, Google, KPN i Vodafone.

Zapraszamy do niezobowiązującego kontaktu w celu uzyskania dalszych informacji lub oceny sieci i bezpieczeństwa. Chętnie opowiemy, w jaki sposób możemy pomóc przezwyciężyć trudności z cyberbezpieczeństwem i łącznością sieciową.

Kontakt handlowy

Porozmawiaj z ekspertem branżowym. Zadzwoń do nas lub zostaw wiadomość. Nasz zespół jest gotowy na twój biznes.

Ta witryna korzysta z plików cookie. Kontynuuj¹c przegl¹danie tej witryny, wyra¿asz zgodê na stosowanie przez nas plików cookie. Kliknij tutaj, aby dowiedzieæ siê wiêcej